advance - maju kehadapan ?


setelah 5 hari bercuti ( 3 hari cuti umum + 2 hari cuti mogok ) gua kembali ke sekolah opis seperti sediakala dengan penuh semangat dan harapan menggunung agar bayaran upah tertunggak akan dilangsaikan hari ini.bercuti tanpa duit memang sengssara.ini serius!haih~

tengah sedap santap nasi lemak + telor mata korbu, gua gosip-gosip dengan seorang umat dalam opis nih perihal duit upah bulan dua belas yang tak dibayar-bayar lagi walau hari ini dah jejak hari ke-enam bulan satu.tak sempat pun gua terjah sebenarnya si polan dah bukak mulut khabarnya duit upah hanya akan dibayar seawal hari jumaat 8hb nanti atau tidak dianjakkan lagi ke hadapan iaitu hari isnin 11hb.gamam gua sejenak.bikin gua panas ni.haih~terus ↓ balik moral gua.cait.cait.tapi.ada tapi nya..akak-akak opis boleh  pulak bergurau kata gua dah kurus sekarang tak macam masa masuk dulu bulat-bulat sahaja.eh.rupa-rupanya mereka-mereka ini memerhatikan gua dalam diam.euw.benci!................yuks~




* 2:17 pm - gua tengah kabe line curi karen opis buat cas bateri henpon gua sekali datang pulak kerani bahagian kewangan merangkap akauntan yang bertanggungjawab dalam setiap penyelewengan perbelanjaan duit opis.sekali lagi gua gamam.ingatkan beliau dah saspek gua curi karen.sekali dia bagitau gua boleh ambik duit upah pendahuluan sebanyak RM200 tunai.alhamdulillah.walaupun dapat sikit dulu pon gua tetap syukur.pasal dompet gua akhirnya dah boleh bukak puasa.syukran..syukran..




* tak perlu jus itu ini pon boleh kurus.haha.juling agaknya mata mereka.

0 maki hamun:

Post a Comment