jihad aku versi sains fiksyen

permukaan epidermis kelihatan tenang.tiada pergerakan.kaku.sepi.hanya sesekali kelihatan lalang-lalang hitam gergasi meliuk-liuk mengikut pergerakan angin.ya.di atas permukaan epidermis yang kontang itu hanya ada lalang hitam menghiasi.tiada sebarang mikrob mampu hidup dalam keadaan ekstrem tersebut.berbeza pula keadaan di suatu gua berhampiran.di sana lantai dan dindingnya lembap sekali.selaput-selaput berlendir dilihat merata.di sini,lalang hitam nya lebih halus dan kecil jika dibandingkan dengan yang di atas epidermis itu.ah.persetankan hal lalang itu.hitam mahupun kelabu tiada kaitan nya sama aku.aku meneruskan tugas ku.oh.lupa pula.aku limfo.merupakan seorang pengawal keselamatan di sebuah organisasi picisan di kalangan berbilion lagi organisasi lain di dunia ini.tugas aku adalah untuk menjaga keamanan di sini di samping memastikan segala sistem berjalan dengan lancar dan juga menidakkan sebarang cubaan menceroboh oleh anasir-anasir jahat di luar sana.aku masih baru di sini.baru beberapa hari sahaja aku menyandang jawatan ini.di warisi dari bapaku, lim, yang mewarisinya dari atuk ku yang take over dari moyang aku yang......dan seterusnya.boleh dikatakan pengawal keselamatan ini merupakan pekerjaan turun temurun keluarga aku yang hanya diwariskan kepada anak jantan perkasa.ya.aku tau.perkasa.cukup.cukup.nanti aku riak.berbalik kepada tugas aku.seperti 4,5 hari sebelum-sebelum ini aku akan melakukan rondaan dari satu sektor ke sektor yang lain bagi memastikan semuanya lancar.sedang enak meronda sambil mata meliar memerhati  gadis-gadis aku dikejutkan dengan siren kecemasan!weeeeeeeeeeeeeeeeewiitt~...serentak itu kelihatan skuad elit fagosit bergerak ke satu arah.mereka bukan calang-calang orang.keupayaan fagosit ini setanding dengan Special Weapon And Tactics di negara brade John.oh.itu aku lihat dalam filem-filem Holywood...melihatkan keadaan yang mula tidak teratur aku dengan segera lincah mengikuti jejak fagosit-fagosit sebentar tadi.dalam benak aku mengharapkan bukan 'itu' yang berlaku.aku tiba di satu terowong.bagaikan mimpi ngeri menjadi kenyataan aku lihat banyak patogen sedang membuat onar di terowong itu.mereka cuba menembusi benteng pertahanan kami.dapat aku lihat rakanku mukus dan lisozim diperkotak-katikkan.aku takut.bingkas aku lari.patogen mengejar.bersama mereka adalah Antigen.pemusnah ciptaan yang mereka agungkan.siapa yang terkena akan merana.berlari-lari aku mencari perlindungan.di mana fagosit-fagosit sekalian.aku ketakutan.aku tak mahu mati.baru beberapa hari aku berasa dewasa.baru beberapa hari aku merasa bebas.dalam kekalutan aku tersedar.aku adalah limfo.limfosit terhebat.ayahku atuk ku moyang ku semua pahlawan terbilang.aku tak boleh lari.dan seperti naik sheikh aku berhadapan dengan patogen di belakang.satu persatu aku cantas.menggila aku di situ.tapi.usia 4,5hari sebagai pengawal keselamatan membataskan penglaman aku menghadapi patogen durjana.seekor dari mereka menyelinap ke belakang tanpa aku sedar dan...........HHSSS..HHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..........(*jeritan)

. . .














. . .



. . . . . . . . . . . . .      . . .






...........CCCCCCHHHHHHHHUUUUUUUUUUUUUUUUUUMMMMMMMMMMMMM!!






..alhamdulillah....nikmatnya bersin..meleleh air hidung.ah.hilang sementara nikmat bau aku.tengah selsema ni.hadeh.entah kenapa sejak dua menjak nih aku kerap jatuh sakit.tak macam zaman muda-muda comel dulu.jarang aku sakit.bega.bogik bak kata arwah nenek.hu.tak mengapa.mungkin ini merupakan kifarah dosa-dosa aku.hanya tuhan yang tahu.wallahualam....

nak layan shisha dulu.dah dua hari menyangap nih.alasan nya gas dapur abis.tak dapat nak bakar arang.hu lagi.dan lagi.hu.

0 maki hamun:

Post a Comment