motivasi



eh.sekarang pukul 9:35 pagi ikut jam henpon gua.hari isnin.patut gua kat opis nih.apsal gua ade kat rumah pulak?ha.arini gua half-day.apsal?eh.suke ati gua lah.haha.gua sedang duduk senang lenang di rumah kerana malas.sebab ape gua malas?sebab gua protes.sebab ape gua protes?sebab gua tidak berduit.sebab ape gua tidak berduit?sebab gaji gua dari tahun LEPAS tak masuk-masuk lagi!hah!ye.sehingga setakat gua menulis ni gaji bulan dua belas tahun dua ribu sembilan gua tak masuk lagi.ape kejadah?entah.gua pun tak tau nak habaq mai macam mana.haih~

*update - 9:47 pagi - gua baru lepas helo-helo pejabat kesayangan gua tuh.si penyambut tetamu merangkap kerani am pejabat tiada.bercuti lagi katenya.si kerani pentadbiran bahagian sumber manusia pun masih bercuti lagi dengarnya.lupa pulak nak tanya si kerani bahagian kewangan ataupun akauntan tuh cuti jugak ke tak.kalau cuti jugak alamatnya masih tak berduit lagi la gua untuk hari ini.haih lagi~

berbekalkan peristiwa di atas datang satu persoalan pada gua.apa motivasi kita bekerja sebenarnya?kita kerja untuk hidup?hidup untuk kerja?kerja untuk duit?dapat duit kita kerjakan duit?tak dapat duit kita tak pergi kerja?ah.ini gua bagi lu orang pikir.gua nak sambung tido.frust punye pasal.haih lagi sekali~


0 maki hamun:

Post a Comment