misteri lif blok A

jam menunjukkan pukul 3:43 pagi.
suasana sunyi sepi.penghuni pangsapuri permai semuanya sedang lena diulit mimpi agaknya.tidak kiralah mimpi basah kering mahupun mimpi ngeri.enjin Honda Ekali5 putih mutiara itu aku matikan.spoket belakang nya pula aku kuncikan dengan mangga jenama solix, dua pupu kepada mangga jenama terkenal solex.sendirian aku berjalan dari parkir kereta berbumbung itu menuju ke lobi lif sambil menggalas beg DC superheroes edisi lelaki kelawar pemberian gadis aku..langkah sedikit terhincut-hincut.beg yang digalas di bahu sesekali dibetulkan letak duduknya.butang lif untuk ke tingkat atas ditekan.aku tunggu.senyap.sunyi...ting!..lif berhenti.pintu terbuka.aku masuk.butang tingkat dituju ditekan.aku tunggu lagi.agak lama.seakan tiada pergerakan.lif tidak berganjak.kaku..'ah.bencana apa ini?'getus hati kecilku..tidak semena-mena bau busuk tengik menerpa hidung kembang aku..gamam..sekonyong-konyong fikiran yang bukan-bukan hinggap di kepala.tentang cerita itu dan ini.cerita  makhluk tuhan dari alam lain.cerita berkaitan peristiwa penampakan entiti paranormal yang seiring datang dengan bau-bauan.ah.sial.rupanya bau itu datang dari baju, seluar dan sarung kaki busuk hasil perpeluhan di gelanggang futsal sebentar tadi.cis.tidak lama tidak sekejap kemudian baru aku perasan.butang yang aku tekan tadi adalah butang tingkat yang sama.bukan tingkat rumah aku.memang padan lif tak bergerak macam sedang piket dan mogok.haih.akibat naik lif dalam keadaan kepala tingtong sangap nak tidur.cis.nasib baik sendirian.kalau ada gadis ke boleh jatuh saham aku.tak keluar bersosial dengan masyarakat pangsapuri seminggu.haha.

0 maki hamun:

Post a Comment