monolog versi drama

"..wah..semat kau hari ni.awal pulak tu bangun.selalu selagi tak berkokok ayam maghrib tak celik mata kau.nak kemana.ada projek baik ke?.."terjah ahmad bertali arus tanpa salam.gua syak ahmad ni tak sarapan lagi.mungkin boleh gua suakan kaki dalam mulut dia.

"..gua ada urusan seri paduka baginda.gua nak jumpa ketua polis negara.kasi cadang sama dia orang pakai lastik je lepas ni.kerja tak ada lain nak makan rasuah dengan menembak orang je.."balas gua ala-ala pidato menepis terjahan ahmad tadi.

"..oh.kau nak jumpe ketua polis?mintak tolong boleh?.."tanya ahmad sopan.

gua kerut dahi, angkat kening sebelah ala-ala The Rock."..apa dia?.."

"..err..mintak tok polis tu clear saman kereta ebo aku boleh.aku bagila duit kopi sama roti canai..theehee.."

* * *

3,4 hari ahmad tak makan nasi sebab kenyang makan kasut gua.dari yang besar mulia sampai kecik hina sibuk pekena korupsi.1Malaysia.

0 maki hamun:

Post a Comment