diari 48 hari (episod 1.1)

semalas-malas gua berfikir, masa bos gua masuk wad itu hari ada jugak gua fikir macam-macam.yang koman-koman tak payah cerita la kan.ni pasal doktor-doktor pelatih dekat hospital tu.apa pasal kalau tengok dalam drama tv memanjang hensem cantik je doktornya.tak kisah la doktor pelatih terlatih atau yang dah nak pencen pun.semua cukup sifat.itu hari yang gua jumpa doktornya bukan main selebet lagi semua.macam asbestos.dengan muka selebet rambut selebet pakaian selebet.kalau gua yang duduk hospital pun bertambah sakit kena keliling dengan doktor-doktor itu macam.



lagi satu hal gua rasa dah patut sangat lepas ni bebudak sekolah kena belajar bahasa mandarin kantonis hokkien semua siap.mana tak.itu hari jugak gua sebagai anak prihatin tanya-tanya doktor pelatih cina sorang ni apa pasal sama bos gua.direct kot gua tanya.tak ada la pakai bahasa kias-kias ke metafora bagai.boleh dia buat muka dengan gua tak paham gamak gua tanya.lepas tu bagi jawapan pun melalut sepatah apa gua tak paham.permulaan ayat dia jawab tu gua dapat tangkap macam bahasa malaysia sikit.ayat lepas-lepas tu haraaamm.nasib baik ada sorang doktor melayu.kalau tak.haih.gua pulak masuk hospital sakit jiwa.


2 maki hamun:

gadis said...

saya x suke gmbr nate 2.mnkutkan.

Afiq said...

Kalo aku camner ted? selebet ke ensem? hahah.

Post a Comment