penyakit kronik dan gejala sosial bermula dari pejabat.

masuk opis pagi semalam gua mulakan dengan langkah yakin.masuk opis pun langkah kaki kanan baca bismillah tiup kiri kanan.pagi-pagi gua tunjuk semangat membara nak memulakan kerja.gua ketuk pintu kayu berpanel kaca bilik bos.dengan harapan mendapat respon terbaik untuk projek kendalian gua.tapi.benar kata bidalan.langit tidak akan selalu cerah.pagi-pagi dah mendung.tak pasal-pasal gua kena tiau.bukan pekena kueytiau.pekena kueytiau sedap tambah kolestrol dalam badan.kene tiau tak sesedap pekena kueytiau.kena tiau boleh kasi naik tekanan darah.kena tiau boleh buat jantung di acah-acah kena serang formasi 3-4-3.kena tiau itu macam boleh tambah bilangan orang gemuk yang tak sihat bila mereka makan tanpa henti untuk menghindari kemurungan.kena tiau macam tu pagi-pagi boleh buat ekonomi negara terjejas bila pekerja mogok dan piket macam merudumnya penjualan raket dan bulu tangkis bila Chong Wei kena ayam-ayam dengan Lin Dan.kena tiau macam gua kena tu boleh buat kadar inflasi melonjak macam rating jualan kasut bola juga jersi siam gred AAA menjelang piala dunia.tipikal.bersukan ikut musim.gua prihatin pasal gejala-gejala tak senonoh tu semua.tu belum cerita lagi bab pegawai kerajaan mengular-datang-opis-punch card-keluar minum-sampai tengah hari-sambung lunch punya gejala.tak pun pemuda pemuda tak berwawasan melepak dekat simpang buang masa usha minah kilang turun bas atau suami orang berpelakuan keji bila menganiaya isteri yang mengandung atau isteri orang tekad beli cuka getah bukan buat peram getah sekerap tapi buat simbah dekat suami curang atau pembuangan anak luar nikah secara berleluasa macam tak ada nilai kemanusiaan.semua penyakit sosial ni lu orang ingat berpunca dari kurang kasih sayang ibu bapa ke?kalau nak buat karangan darjah enam boleh pakaila alasan kurang kasih sayang tu.dah tua sikit nanti lu orang nampak apa yang gua nampak ni.semua berpunca dari kurang kasih sayang bos terhadap pekerja sebenarnya.hah.cuba la pagi-pagi jumpa gua tanya khabar dulu ke tanya dah sarapan ke.nasib baik gua bukan kaki pukul masa sekolah dulu.haish.

bak kata ahmad dhani, hadapi dengan senyuman semua yang terjadi biar terjadi,gua sengih je sambil bos gua membebel meluahkan perasaan....ah.macam perempuan.macam mak dan nenek gua selalu cakap lepas bebel kat anak cucu teruna mereka ni..apo oghang cakap dio buat tak apik yo,masuk tingo kanan kua tingo kighi..osah boto dogei eh..

 
keluar bilik bos, daftar-masuk fesbuk,gua sengih-sengih tengok income zoo gua makin bertimbun.dalam hati gua dah berkira-kira.duit zoo tu gua nak tuntut dekat owner fesbuk. gua  nak buat beli opis ni nanti.kehkehkeh.

0 maki hamun:

Post a Comment